Background image: Ray's atelier Background image: Ray's atelier
Social Icons

30.000 handgeschreven briefjes per jaar.

1 min read

Persoonlijk zijn; een ontzettend belangrijke pijler binnen mijn strategie 'ik behandel mijn klanten als mijn vrienden'.

Bij srprs.me stuurden we onze reizigers ongeveer een week voor vertrek hun kraskaart per post toe. Deze kaart konden ze meenemen naar het vliegveld. Via de code op de kaart was het mogelijk om vanaf 2 uur voor vertrek de uiteindelijke bestemming onthullen.

Op de kraskaart plakten we altijd een handgeschreven briefje met een persoonlijke boodschap. Ook schreven we de tijd en het vliegveld op het briefje waar ze om hoe laat werden verwacht. Altijd handgeschreven en met een blauwe of zwarte pen. Dat deden we bij de eerste 50 reizigers, maar ook toen we 30.000 reizigers per jaar op verrassingsreis stuurden.

Dat betekende dat we mensen op kantoor hadden die de hele dag niets anders deden dan deze briefjes schrijven. In iedere discussie over efficiency en kosten op managementniveau kwam dit opnieuw op tafel. Immers zeer foutgevoelig, moeilijk te schalen en duur.

De andere kant van deze medaille was waarom we het deden. Namelijk persoonlijk, leuk, attent en we kregen er veel waardering van onze reizigers voor terug. Een bijkomend voordeel was dat ook de pers er vaak positief over schreef.
Dus geen reden om het niet te doen.

Tagged in:

merk & maker

Last Update: oktober 21, 2025

Author

Raymond 38 Articles

Subscribe to our Newsletter

Subscribe to our email newsletter and unlock access to members-only content and exclusive updates.