Hey Daan,

Ik ben enorm gestructureerd in mijn werk. Daily's, weekly's, to do lijsten, gespreksverslagen, agenda altijd bij en mailbox leeg. Zomaar een paar termen die voor mij dagelijkse kost zijn.

Ik geloof best dat sommige mensen dat wat overdreven vinden.
En dat begrijp ik.

Toch werkt het voor mij. Mijn structuur werkt voor mij als een tweede brein. En alles wat in mijn tweede brein zit (lees laptop & cloud) hoef ik dus niet actief in mijn eerste brein op te slaan: dat ding die op mijn hoofd zit.

En daardoor heb ik veel ruimte in mijn hoofd voor nieuwe ideeën. Ze zeggen dat creatief zijn het vermogen is om nieuwe ideeën te bedenken. Nou geloof me, dat lukt me wel.

Maar hoe kun je creatief zijn als je hoofd bomvol dingen zit die je niet nu maar later misschien een keer nodig hebt? Waarvan je graag wilt dat je ze onthoudt omdat je ze een keer nodig hebt?

Niet volgens mij.
Zie daar het nut en de noodzaak van mijn tweede brein.

Zo geeft mijn structuur me de kans om creatief te zijn en met oplossingen te komen. Of een idee te spotten voor een nieuw bedrijf. En laat ik dat nu ook nog eens super leuk vinden.

Spreek je maat!

-X-P-

Share this post