1 min read

Joost mag het weten.

Hey Daan,

Het was midden maart en we wilden bij srprs.me iets leuks verzinnen voor 1 april. Iets waar mensen in zouden trappen en waar we misschien wel wat toffe PR mee konden halen.

Na een ellenlange brainstorm kwam het marketingteam met de suggestie 'Joost mag het weten'. Inderdaad, het is wat denkt dat het is. Als je Joost heette mocht je bellen en dan zouden we je vertellen waar je naartoe ging. Het bericht zou op 1 april in de ochtend gedeeld worden via alle kanelen.

Nu heb ik altijd een rotsvast vertrouwen gehad in ons inhouse marketing team maar deze vond ik in mijn termen 'te slecht voor woorden.' Ik was ervan overtuigd dat echt niemand in deze 1 april grap zou trappen. Maar hé, aan jullie. Als jullie denken dat het werkt... maar mijn mening ken je, riep ik ze nog na.

Het team had de grootste lol en ja hoor, op 1 april ging het bericht online. Binnen een uur tientallen reacties. Van mensen die boos waren dat we onszelf verloochenden tot mensen met de naam Joost die graag wilden weten waar hun dochter naartoe ging. Uiteindelijk stonden we in de top 5 van beste 1 april grappen dat jaar.

Ja, ik had het goed fout. En ja, wat was ik daar blij mee. Wat hebben we gelachen toen we aan het einde van de dag aan het bericht 'grapje, 1 april'  toe hebben gevoegd.

Spreek je maat.

Ray